torsdag 3 november 2011

STÖDTIMME i matematik och LÄSVECKA!!!



Hej!
Vi har summativt prov i matematik nästa tisdag 8 november. Vi kommer att repetera avsnittets innehåll på måndagens lektion, men utöver detta erbjuder jag en stödtimme i matematik för dem som känner att det skulle vara bra. Det blir på FREDAG 4 november ca kl: 13.30. Det beror på att jag själv ska på min pojkes utvärderingssamtal 12.30 till Sunnanbergs skola. Jag kommer så fort jag är klar där. Elever som deltar kan ha ett mellanmål med. Man får sitta i klassrummet och vänta, läsa, räkna el. städa pulpeten tills jag kommer!
Idag fick eleverna även en kopia på innehållet i finskaprovet (TO 10/11)
Nästa vecka har vi LÄSVECKA! Det innebär att vi använder en timme varje dag till att läsa. Vi var till biblioteket igår och eleverna lånade deckare och andra böcker. Man kan ha med sig en "mysdyna" för att göra det lite bekvämt för sig vid läsningen :)
På torsdagen deltar åk 5 i en Läspanel med några inbjudna gäster. Temat är deckare. Vi ser fram emot en skön läsvecka och intressanta deckardiskussioner!
Skönt veckoslut!  häsar Carola

Inga kommentarer: