torsdag 15 september 2011

Måndagen

På måndag , 19 september, kommer en föreläsare, Birgitta Andersson, till Väståboland och flertalet lärare deltar i föreläsningen som börjar kl 14.00.
Det innebär för 5A att de slutar kl 14.00 på måndag.
Läxparken är öppen från 14.15, så man kan besöka den, så har man även läxor gjorda för dagen.
På tal om läxor, upplever jag att det är några elever som nu behöver en extra koll för att fixa läxorna. Jag sänder idag (fredag) hem en kopia på ogjorda läxor till dem det berör. Underteckna att du sett lappen och fundera med ditt barn vilket systemet kunde vara hemma. Även här i skolan har jag talat med eleven om hur hon/han kunde göra här för att få antecknat/packat.
Jag nämnde på föräldramötet att åk 5 läser deckare i år. Laura Trenter är författaren som 5A bekantar sig med på höstterminen. I skolan har vi ca 12 böcker i skolans bibliotek. Nu har jag uppmanat eleverna att kolla om de ev. äger en Trenter-bok och kan tänka sig att ta med den till skolan. Man kan även låna från bibban.
Nästa vecka framskrider vårt vänelevsprojekt, där vi får ihop bitarna för vår gemensamma produktion!Spännande!
Ha ett skönt veckoslut!

Inga kommentarer: