torsdag 18 augusti 2011

Efter första skolveckan...

Hej!
Så har vi småningom den första skolveckan bakom oss.
Det har varit en intensiv vecka med mycket information í olika ämnen och olika rutiner. Själv tycker jag att det har varit riktigt roligt att se klassen igen! Nu e ni femteklassister, och jag tycker att ni har varit otroligt fokuserade och koncentrerade på innehållet denna vecka.
Det ser lovande ut för läsåret! Jag ser så fram emot allt vad man kan göra i de olika ämnena och jag önskar att det kommer ideér, tankar och initiativ från er elever också.

Ni föräldrar borde i veckan ha fått hem Malms skolas info (en gul broschyr), mitt brev, kontaktuppgiftspappret som får kontrolleras och rättas till vid behov, lite böcker att plastas och så elevernas schema, som de själva skrivit av. I morgon printar jag ännu ut ett individuellt schema för varje elev, som de får hem.

Mitt schema är sådant detta läsår att jag inte kommer att träffa Grupp 2 alls på fredag. Vi har endast två grupptimmar med Grupp 1 på fredag. Det innebär att vi kommer att ha klassens gemensamma planering på torsdagens MO-timme.

Ha kontakt och fråga om något är oklart! Mig når ni på skolans mobilnummer, eller per e-post:
carola.rantala-lindholm@vastaboland.fi eller min egen mobil: 040-7306381
Ha ett skönt veckoslut! Carola



Inga kommentarer: