tisdag 20 december 2011

God jul!

Jag vill börja med att kommentera den fina julfesten vi hade i lördags. Åk 5 hade ett otroligt fint lucia-uppträdande. De såg sååå fina ut och läste sina verser och sjöng sina sånger så hjärtskärande bra på alla sätt. Jag var så stolt över dem!
Så har vi vår sista skoldag denna hösttermin.
Det känns som om den faktiskt gått rätt så snabbt! Speciellt decemberveckorna har gått fort.
Tyvärr har vi inet hunnit julpyssla med allt som var tänkt, eftersom jag igår var sjukledig och klassen hade vikarie. Papperstjärnan var krävande pyssel, men alla lyckades med möda och lite besvär få sin stjärna rätt till slut ;)
Idag ska jag läsa klart en av Laura Trenters böcker "Det brinner", som jag har haft som klassens högläsningsbok under hösten. Förövrigt skall vi mysa och pysa och se fram emot julen och jullovet.
Jag önskar att alla elever och deras familjer skall ha en riktigt god jul och att jullovet blir avkopplande för eleverna. Lite hoppas jag ännu på att snön ska lägga sig vit på marken...

Ha det gott!
Vi ses nästa år igen då vårterminen inleds måndag 9 januari kl:8.00 med musik för 5A.
Gott nytt år!
Julkram från Carola
Tusen tack för den fina julgåvan jag fick av klassen, tyckte mycket om innehållet!

Inga kommentarer: