fredag 18 februari 2011

SPORTLOV!

Så är det alltså fredag och så blir det en hel veckas sportlov!
Då hoppas jag att det blir aningen varmare så det är lättare att var ute och greja med allt möjligt.
Njut av vintervädret och ledigheten!
I dag får ni hem era mellanrapporter med kryss. Jag var till skolan i går kväll och fyllde i de sista kryssen. Allmänt kan jag säga att jag har haft en återhållsam linje i bedömningen. Mycket bra kan man få om jag tycker att resultatet ligger på 9 1/2 och uppåt.
Jag brukar uppmana elever och föräldrar att ta kontakt om ni vill veta mera om hur det går i något ämne.
En duktig klass har jag, kunde jag konstatera då jag sammanfatatde läsårets resultat hittills.
För några gäller ännu att ha en bättre koll på läxor. Språkläxor (ord) är viktiga och kan inte skippas. Det blir så svårt att lappa senare. Arbetsron är det andra som några ännu borde jobba på.
Men ENERGI, IDÉrikedom, SKRATT och HUMOR finns det gott om i gruppen!
Ha det gott hela klassen!

Själv är jag forstättningsvis envist flunssig. Det var en besvärlig sort. Men bättre känns det nog i dag jämfört med tisdagen.

SPORTLOVSKRAMAR! h.Carola

Inga kommentarer: