måndag 13 december 2010

Den 13:e luckan!


Laura öppnade dagens lucka och hittade en liten fin julberättelse som Jenny K. skrivit:

I väntan på tomten
Jag vaknar en morgon. Jag kommer ihåg att det är julafton idag. Jag springer upp ur min säng.
Tittar under granen. Under granen är det fullt med paket. Jag blir så glad när jag tänker på att det är JULAFTON IDAG!
När vi har gjort allt som man gör på julen, och vi sitter och äter hela släkten, då känner jag på mig att något fattas. Då kommer jag på vad det är:
-Jo, det är ju julgubben!!!
Alla bara äter och pratar. Jag blir bara otåligare och otåligare. Kommer han inte snart!?
Jo, vänta, här kommer han!
Jag blir så glad att han äntligen kom!!!
God Jul alla!!!

Idag firade vi även Lucia i skolan. Åk 5 framförde ett fint Luciaprogram.
Här nedan ett fota av Malms skola lucia 2010: Nora

Trevlig Lucia!

Inga kommentarer: